Selamat Hari Raya Ai’dul Mubarak. Dari kami disini untuk semua kawan2 tidak kira dimana korang berada. Ana dan kawan2 disini juga ingin ingin memohon maaf sekiranya ada salah dn silap. dan maafla dah lama terbiar x terupdated blog ni. mengecewakan pelawat2 yang datang ke blog ni.

Alhmdllah disni nak di kongssikan la..beberapa perkembangan kami disni. Skrang kami ber4 ( wan,abel,alep,lut ) dengan abel omar, sudah sebulan kami mula belajar di kuliah Darul Ullum Universiti of cairo...

dan baru2 ini kami menyambut kedatangan rombongan duta2 dan syekh. Mereka datang dari Jordan kemudian ke Syiria. Dan disni merupakan destinasi akhir mereka. Setiap tempat yang mereka pergi dengan misi mmbawa berita2 terkini dan pesanan2 dari ASZ untuk kami yang berada di Timur Tengah ni. Setiap tmpat dibuat kursus. Dan alhmdllah disini juga berjaya selesai kursus dengan ditutup, kami membuat majlis makan2 sambil mengajak kawan2 lain ( kenalan kami disini )..

HARI RAYA KORBAN...
Alhmdlla raya korban kami disini dimeriahkan dengan kami beramai2 sembelih 7 ekor kambing.huhuhuhu.kami bergotong royong sambil dbantu "bawwab"...setela selesai kami mengagih2kan kepada mereka2 yang susah..( memang kat sini terlalu ramai yang susah pun..)

Seleps smbyng raya..Kami juga melihat suasa raya koran di rumah negeri. ana dan wan pergi ke kompleks hayyu ashir ( wan=pahang,lut=selangor )...alep pula ker rumah negeri johor di hayyu thamin..abel pagi tu sibuk ke pasar sbb nak uruskan kambing 7 ekkor tu...

insyallah ana akan updated gambar..untuk tatapan kawan2.
jumpa lagi..

3 comments

  1. Apiez // December 13, 2008 at 8:17 AM  

    alep cite raya aidil firti x meriah.. tp yg raya aidil adha ni mungkin meriah (tengok gmbr je nmpk ceria) he he.. memg patut la raya korban meriah.. krn raya korban lbih besar dr raya fitri..

  2. Teratak Bonda // February 19, 2009 at 6:20 AM  

    assalamualaikum wbt..eh jumpa alep kat sini plak..moga perantau ilmu..alep n frens.. sentiasa di bawah naungan redhoNYA

  3. alfaqir_ilAllah // October 4, 2009 at 7:10 AM  

    slm 'eidulfitri amzb. mg eidulfitri ini m'nambah taqwa pd Allah. slmt m'jalani p'fitrahan kmbali. amzb.